Free counter and web stats

Je naam is je lot

Vrijdag, 3 November 2006

Je naam is je lot; terwijl ik aan het googlen ben kom ik allerlei betekenissen van mijn eigen naam tegen. Vaak als ik mijzelf voorstel krijg ik de vraag waar mijn naam vandaan komt en wat het betekent. Het enige wat ik eigenlijk weet over mijn naam is dat hij Arabisch is en Diamant betekent. Natuurlijk krijg ik ook veel opmerkingen op mijn naam omdat mensen dan de klemtoon op de laatste A leggen; tja, dan weet ik ook wel dat diamant niet meer geloofwaardig klinkt maar terrorist meer in de buurt komt. Ach, ik ben er ondertussen wel aan gewend geraakt.
Terwijl ik vrolijk aan het googlen ben kom ik verschillende betekenissen van mijn naam tegen:



- Beschermer
- Vrijgevendheid
- Schoonheid
- Doorn
- Diamant

Toch best leuk al die betekenissen en uiteraard kan ik mij in alle betekenissen vinden, op eentje na dan, althans die weet ik even niet hoe ik die moet opvatten: Doorn, is dat positief of negatief? Ik zal eens verder googlen hierop.
Maar dan valt mijn oog op het volgende stukje tekst:

Je naam is je lot
Namen bevatten zeer veel informatie, je karakter spreekt uit je naam en je karakter, ja, dat is je lot! Naambetekenis: een mooie inleiding vind je hier; en het kind kreeg een naam, we noemen het ... En hiermee hebben je ouders een bijzonder grote invloed op je leven: waarschijnlijk de enige echte invloed die ouders hebben ligt in de naamgeving van het kind.


Hmmm, dat zou betekenen bij een verkeerde keuze van je ouders jou lot wel eens niet zo mooi zou kunnen zijn. Dat namen een betekenis hebben, uiteraard! Maar of die betekenissen ook jou lot zijn en dat hiermee je ouders invloed op jou leven hebben, daar geloof ik niet in. Ik zie het meer dat de betekenis van je naam iets is wat je ouders je toewensen en zo al mijn betekenissen gelezen te hebben mag ik blij zijn dat mijn ouders deze naam voor mij gekozen hebben!

No comments: